söndag 28 september 2008

Virus

Virus
Ca 6mån Dalmatiner Hane!
Klaga inte på namnet är inte mitt val. LER

Virus är den nya lile valp som jag tränar. Han är en jätte stor gose gris. Mycket trevlig hund.
Mitt delmål med virus är att få han redo till malmö valp i november.

Just nu tycker lile vius att människor är rätt så obehagliga, men det är inte så konstigt så skumt som vi beter oss. Det är inte lätt att tycka att en jätte stor man som hänger sig över mig och tittar mig i ögonon precis som om han vill mig ont, skulle bara villa gott....hehe

Lile virus blir bättre och bättre, vi är mycket ute bland folk och bara tittar och promenerar förbi. Ibland så ge jag vissa personer godis och ber de sätta sig på huk och locka på honom. Så han förstår att det är ju skit kul att hälsa på folk då får jag ju godis.

Men framsteg börjar redan synas. Vi gick på bussen härom dagen och busschafören hälsade på honom och han blev jätte glad och ville hoppa in till han i sin hörna. hehe. Så detta kommer nog inte vara några problem.

Det är ju inte lätt att helt plötsligt komma ut bland så många människor som pratar, skriker och skratar och veta hur man ska agera.

fortsättning följer!



Inga kommentarer: